قطعات صنعتی

لید اسکرو (lead screw) چیست؟

لید اسکرو (lead screw) چیست؟ | بلبرینگ ایران

لید اسکرو (lead screw) چیست؟ | بلبرینگ ایران

لید اسکرو (lead screw) چیست؟ نوعی شفت رشته ای (پیچ) است که بر روی آن مهره ای ساده سوار می شود. لیداسکرو پیچ انتقال قدرت یا پیچ دنده ذوزنقه ای( کبریتی، مربعی) از جمله وسایلی است که به دلیل قرار گرفتن مهره روی آن به شفت رشته ای یا پیچ معروف است.

این وسیله فاقد بلبرینگ است. قسمت مهره آن مشابه بلبرینگ باعث کاهش اصطکاک می گردد. لیدر اسکرو ها در واقع پیچ قدرت یا پیچ انتقال (power screw و translation screw) می باشند. از این پیچ برای انتقال حرکت چرخشی به خطی استفاده می گردد. این وسیله می تواند به واسطه ظرفیت بار و میزان دقت بالا به مانند انواع بال اسکرو در بسیاری از دستگاه ها به کار رود.

عملکرد لید اسـکرو به ضریب اصطکاک بین مهره و پیچ بستگی دارد که در این امر متریال مهره و پیچ بسیار مهم است.

مهره معمولا از پلاستیکی که داخل آن روانکاری شده و یا از برنز ساخته می شود. مهره های پلاستیکی معمولا روی پیچ هایی از جنس فولاد ضد زنگ حرکت می کنند. در حالی که مهره های برنزی اغلب بر روی پیچ هایی از جنس استیل کربن تعبیه می شوند.

لطفا برای مطالعه مطلب ذیل، چند دقیقه ای با ما همراه باشید.

جنس لید اسکرو

جنس پیچی که در این قطعه وجود دارد فولاد ضد زنگ یا همان استنلس استیل (stainless steel) و یا از آلومینیوم و جنس مهره از برنج، برنز، پلاستیک و پلیمری می باشد. استفاده از آلومینیوم، برنج یا پلاستیک در مهره های لید اسکرو برای جلوگیری از خوردگی و سایش شفت اصلی پیچ (میله لید اسکرو) همچنین در دسترس بودن و تولید راحت تر مهره ها می ‌باشد.

یکی از مهم ترین کاربردهای لید اسکرو و قابلیت هایی که دارد، استفاده از آن در دستگاه پرینتر سه بعدی برای حرکت خطی صفحه کار و دستگاه های سی ان سی می باشد.

این محصول از ظرفیت بار و دقت بسیار بالایی برخوردار است. لذا در دستگاه های مختلف از آن استفاده می کنند. مهندسان علاقه بیشتری برای استفاده از لید اسکرو در دستگاه دارند چرا که پیکربندی انعطاف پذیر، قابلیت کارکردن بدون روان کننده، عملکرد بی صدا و هزینه کمتر، ویژگی هایی است که به راحتی نمی توان از آنها گذشت.

انواع لید اسکرو | بلبرینگ ایران

خرید انواع لید اسکرو باکیفیت در بهترین فروشگاه قطعات صنعتی تهران

کاربرد لید اسکرو

با توجه به مطالبی که در قسمت بالا بیان کردیم، یکی از مهم ترین و اصلی ترین کاربردهای لید اسکرو، استفاده از آن در دستگاه ها و ماشین آلات می باشد. به عنوان مثال از این قطعه پر کاربرد و باکیفیت در دستگاه های مختلف از جمله دستگاه سی ان سی و پرینتر استفاده می کنند. پس  انتخاب بهترین قطعه و محصول از اهمیت بسیاری برخوردار است.

قابلیت ها و کاربردهای این قطعه در مکانیزم های تعیین موقعیت، مکانیزم های عملکرد خطی با توان و قدرت پایین و…… دیده می شود. به عنوان مثال کاربرد این  محصول در مکانیزم های عملکرد خطی با توان پایین در اجزایی همچون انواع جک ها، گیره ها، انواع دستگاه های برش لیزری، دستگاه های پرینتر ،گاوصندوق آسانسوری، ماشین های ریل لغزنده و…. می باشد.

نکات مهم در انتخاب لید اسکرو:

این نوع شفت رشته ای یا پیچ و مهره به عنوان قطعات دقیق و پر کاربرد به شمار می رود. به عبارت دیگر این سیستم های حرکت خطی نسبت به دیگر قطعات و پیچ و مهره ها از قیمت بالاتری برخوردار هستند. بنابراین رعایت برخی از نکات در انتخاب و خرید آن ها لازم و ضروری می باشد.

نکات مهم در انتخاب لید اسکرو | بلبرینگ ایران

فروش لیداسکرو به قیمت عمده در بلبریگ ایران

یکی از مهم ترین دلایل رعایت نکات مهم در انتخاب این نوع پیچ و مهره ها، جلوگیری از اختلال در عملکرد دستگاه ها می باشد. چرا که اگر این پیچ و مهره با جنس و کیفیت نامناسب انتخاب شود، علاوه بر ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه ها، سبب اتلاف هزینه و وقت افراد نیز می شود.

بنابراین مهم ترین نکات که رعایت آن ها هنگام انتخاب این محصولات لازم و ضروری است، عبارت اند از:

  1. توجه به قطر پیچ و مهره ها
  2. برند تولیدی محصولات
  3. مدل لید اسکرو
  4. روش تولید و ساخت محصولات
  5. در نظر گرفتن جنس مهره هایی که در این دستگاه استفاده شده

این مقاله در گروه پژوهشی شرکت آرمان روشن تجارت راد (بلبرینگ ایران)  تهیه و گردآوری شده است.

بهترین شرکت وارد کننده انواع قطعات صنعتی | بلبرینگ ایران

خرید قطعات صنعتی باکیفیت در بلبرینگ ایران

جهت مشاوره و خرید انواع بیرینگ با مشاوران ما تماس بگیرید.

با تشکر از همراهی شما

تحریریه بلبرینگ ایران

راههای ارتباطی و تماس با برینگ ایران

فروشگاه
آدرس: تهران، خیابان امیرکبیر، کوچه ناظم‌الاطبا شمالی، پاساژ تهران، طبقه دوم، پلاک ۱۲۲
02166760983

دفتر مرکزی
آدرس: تهران، خیابان سپهبدقرنی، کوچه حقیقت طلب، پلاک ۳
۰۲۱۸۸۹۲۰۵۹۶

دریافت مشاوره سریع با مدیریت فروش

09031915592

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =