اطلاعات راجع به بلبرینگ ها, بلبرینگ

انواع بلبرینگ مینیاتوری

انواع بلبرینگ مینیاتوری | بلبرینگ ایران

بررسی انواع بلبرینگ مینیاتوری

در مطلب قبلی به بررسی این موضوع که بلبرینگ مینیاتوری چیست و چه کاربردی دارد؟ پرداختیم، اینک در ادامه به توضیح انواع بلبرینگ مینیاتوری و ویژگی های آن ها خواهیم پرداخت. بلبرینگ های مینیاتوری در واقع همان بلبرینگ های کوچک و ریز می‌باشند. که محبوبیت زیادی در صنایع مختلف دارند. بزرگ ترین اندازه آن 9 میلیمتر می‌باشد. بیشترین کاربرد اینگونه از بلبرینگ ها در دستگاه های بادسنج و گیربکس های مینیاتوری و همچنین فرز‌های دندانپزشکی می‌باشد.
جهت خرید بلبرینگ مینیاتوری با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

لطفاً 3 دقیقه ای جهت مطالعه محتوای پیش رو با ما همراه باشید!

بلبرینگ مینیاتوری شیار عمیق سری ۶:

این نوع بسیار کوچک بوده و برای محلی نسبتاً نازک و فضای کم استفاده می­شوند. همچنین تحمل بار بسیار بالایی دارند.

آشنایی با بلبرینگ مینیاتوری کوچک و مقاوم | بلبرینگ ایران

بلبرینگ های مخصوص فضاهای کوچک با کیفیت | بلبرینگ ایران

بلبرینگ مینیاتوری شیار عمیق سری  V-6 :

این نوع از بلبرینگ مینیاتوری مجموعه­ ای از ساچمه ­ها را دارد و به همین دلیل توانایی تحمل بار بسیاری دارد. ابعاد آن نیز نسبتاً کوچک است.

بلبرینگ مینیاتوری شیار عمیق MR:

دارای ابعاد بسیار کوچک است و به دارای قدرت تحمل بالا نسبت به سایز خود می باشد. این سری از بلبرینگ مینیاتوری برای وسایلی که نیاز به سرعت دورانی بسیار بالایی دارند مناسب است.

بلبرینگ فلنج­دار مینیاتوری MF:

این سری دارای سایز کوچک هستند و تحمل بار آن ها زیاد است و سرعت دورانی فوق­ العاده­ ای دارند.

بلبرینگ شیار عمیق سری R:

این نوع از بلبرینگ نیز  ابعاد کوچکی دارد و برای محلی نازک و کم دسترس مناسب است. همچنین تحمل وزن و سرعت آن بسیار بالا است.

بلبرینگ‌ مینیاتوری تک ردیفه:

این نوع بلبرینگ‌ها دارای قطر کمتر از ۱۰ میلی متر هستند. همچنین بلبرینگ‌های تک ردیفه مینیاتوری کاربردهای مختلفی دارند و قیمت مقرون به صرفه می‌باشند. این نوع بلبرینگ‌ها از جمله انواع all round به شمار می‌آیند.

بلبرینگ‌های مینیاتوری تک فلنج دار:

یکی دیگر از انواع بلبرینگ مینیاتوری نوع فلنج دار است. برای مواردی که لازم است در جهت محور بلبرینگ به کار برده شود، قطر داخلی بلبرینگ فلنج دار بسیار مناسب است. این نوع بلبرینگ‌ها محکم بسته شده و با کمک آن می‌توانید عملیات سوراخ و نصب را راحت‌تر انجام دهید. این نوع بلبرینگ‌ها در ماشین آلات راه‌سازی به کار برده می‌شوند. همچنین این بلبرینگ‌ها دارای استحکام بسیار بالایی هستند.

بهترین بلبرینگ های تک فلنج دار | بلبرینگ ایران

بلبرینگ مخصوص دستگاه های راه سازی با قیمت مناسب

این نوع از انواع بلبرینگ مینیاتوری دارای ظرفیت بالایی برای تحمل بار بیشتر هستند. چون حداکثر تعداد ساچمه در آن‌ها به کار رفته است. بنابراین بدون نیاز به قفسه می‌توانند به خوبی کار کنند.

متریال بلبرینگ‌های مینیاتوری

برای ساخت و تولید بلبرینگ مینیاتوری از متریال های مختلف استفاده می‌شود. از جمله متریال های کاربردی برای تولید این قطعات شامل سرامیک، فولاد ضد زنگ، هیبرید و فولاد غلتکی می باشد. همچنین برای ساخت بلبرینگ مینیاتوری متریالی مثل ساچمه سرامیکی و رینگی که از جنس فولاد ضد زنگ ساخته شده‌اند، به کار برده می‌شود.

ویژگی‌های بلبرینگ‌ مینیاتوری فولاد غلتکی

انواع بلبرینگ مینیاتوری که با استفاده از فولاد غلتکی ساخته می‌شوند دارای قیمت اقتصادی هستند. همچنین این بلبرینگ‌ها می‌توانند وزن زیادی را تحمل کنند. شما می‌توانید در بازه دمایی بین منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد تا ۱۲۰ درجه سانتی‌گراد از این نوع بلبرینگ‌ها استفاده کنید. از دیگر ویژگی‌های بلبرینگ‌های فولادی مینیاتوری که با فولاد غلتکی ساخته می‌شوند، می‌توان به قابلیت ضد آب، ضد شوک و مغناطیسی و رسانایی اشاره کرد.

ویژگی‌های بلبرینگ‌ مینیاتوری فولاد ضد زنگ

انواع بلبرینگ مینیاتوری که با استفاده از فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند، دارای ویژگی‌های بهداشتی و ضد خوردگی هستند. همچنین این بلبرینگ‌ها برای روانکاری با روغن در صنایع غذایی استفاده می‌شوند و تحمل بار در آن‌ها بالا است. شما می‌توانید در بازی دمایی بین منفی ۲۰ درجه سانتی‌گراد تا ۱۲۰ درجه سانتی‌گراد از آن‌ها استفاده کنید.

ویژگی بلبرینگ‌های هیبریدی

بلبرینگ‌های هیبریدی با نام بلبرینگ‌های ترکیبی معروف هستند. این نوع بلبرینگ با استفاده از ساچمه سرامیکی و رینگ از جنس فولاد تولید می‌شوند. در مقایسه با انواع بلبرینگ با ساچمه فولادی، این نوع بلبرینگ کمتر دچار سایش و فرسودگی می‌شود.

همچنین گزینه مناسبی برای ژنراتورها و موتورها هستند. زیرا ساچمه‌های سرامیکی به عنوان عایق جریان شناخته می‌شوند. بلبرینگ هیبریدی نسبت به نمونه‌های دیگر مثل بلبرینگ ساچمه فولادی این نوع بلبرینگ دارای وزن سبک‌تر و تحمل سرعت بالاتر است.

ویژگی‌های بلبرینگ سرامیکی

بلبرینگ سرامیکی با استفاده از متریال سرامیک ساخته می‌شود. این نوع بلبرینگ دارای سرعت بالاست و نسبت به سایش می‌تواند مقاومت خوبی از خود نشان دهد. از دیگر ویژگی‌های این بلبرینگ می‌توان به ضد خوردگی و عمر طولانی و دوام بالای آن اشاره نمود. همچنین نسبت به نمونه‌های مشابه مثل بلبرینگ‌های فولادی وزن کمتری دارد.

برای استفاده خشک بلبرینگ سرامیکی گزینه مناسبی است. برای اجرای اضطراری و فوق‌العاده مانند دمای بالا نیز این بلبرینگ مناسب است. غیر مغناطیسی بودن و تحمل سرعت بسیار بالا از دیگر ویژگی‌های بلبرینگ سرامیکی است.

قیمت بلبرینگ مینیاتوری

بلبرینگ‌های مینیاتوری در بازار انواع مختلفی دارند. هر یک از آن‌ها دارای کاربردهای مخصوص به خود بوده و جهت مصارف خاصی استفاده می‌شوند. با در نظر گرفتن نوع مصرف، این بلبرینگ‌ها دارای قیمت‌های مختلفی هستند.

بنابراین برای خرید بلبرینگ و هرزگرد باید موارد مختلفی را در نظر گرفت. از جمله این موارد می‌توان به نوع مصرف، جنس و متریالی که بلبرینگ دارد، اشاره کرد. این موارد روی قیمت‌گذاری بلبرینگ مؤثر هستند.

بلبرینگ سایز کوچک با پیشرفت تکنولوژی و ساخت دستگاه های صنعتی که با ظرافت بیشتری کار میکنند بیشتر شده است به طوریکه در حال حاضر تقریبا تمام شرکت های معتبر بلبرینگ و رولبرینگ سازی در حال رقابت با یکدیگر در ساخت بلبرینگ کوچک تر و در عین حال دارای ویژگی های: دقت بیشتر، توان تحمل بیشتر، کار در سرعتهای بالا و قابلیت تحمل بار شعاعی و محوری هستند.

بلبرینگ و رولبرینگ های مینیاتوری در دو استاندارد متریک و اینچی تولید میشوند که در کشور ما چون اکثر صنایع (بجز صنایع نظامی) با سیستم متریک کار می کنند، بیشتر بلبرینگ و رولبرینگ های مینیاتوری متریک مورد استفاده قرار می گیرند. از سازندههای دیگر بلبرینگ های سایز کوچک میتوان به شرکت EZO که یک شرکت ژاپنی است اشاره کرد که محصولات با دقت بالا و کیفیت بالا تولید میکند.

بهترین شرکت وارد کننده انواع قطعات صنعتی | بلبرینگ ایران

خرید قطعات صنعتی باکیفیت در بلبرینگ ایران

جهت مشاوره و خرید انواع بیرینگ با مشاوران ما تماس بگیرید.

با تشکر از همراهی شما

تحریریه بلبرینگ ایران

راههای ارتباطی و تماس با برینگ ایران

فروشگاه
آدرس: تهران، خیابان امیرکبیر، کوچه ناظم‌الاطبا شمالی، پاساژ تهران، طبقه دوم، پلاک ۱۲۲
02166760983

دفتر مرکزی
آدرس: تهران، خیابان سپهبدقرنی، کوچه حقیقت طلب، پلاک ۳
۰۲۱۸۸۹۲۰۵۹۶

دریافت مشاوره سریع با مدیریت فروش

09031915592

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 13 =