قطعات صنعتی, محصولات صنعتی

جنس برینگ ها

جنس برینگ ها | برینگ ایران

بررسی جنس برینگ ها

بلبرینگ و رولبرینگ را می توان در طیف وسیعی از کاربردها، از فناوری پزشکی و هوا و فضا گرفته تا تجهیزات بسته بندی، وسایل الکترونیکی، فناوری اداری و حتی بازی های یویو بچه گانه سطح بالا. سه جنس برینگ ها شامل استیل و سرامیک و پلاستیک است.

از آنجایی که بیرینگ ها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و هرکدام دارای مجموعه ای از ویژگی ها و مزایای خاص خود هستند. بررسی بین مزایا و معایب آنها می تواند به بخشی مهم از روند طراحی تبدیل شود.

از شما دعوت می کنیم 3 دقیقه ای تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

بلبرینگ های استیل

بلبرینگ های استیل تا حدی به دلیل اینکه یک فناوری قدیمی هستند، یک راه حل قابل اعتماد برای بسیاری از مهندسان طراحی است. به طور معمول این نوع بلبرینگ ها از قطعات تمام استیل تشکیل شده اند، اما با انواع مختلف مسیر غلتش و ساچمه های فولادی یا با قفس فنلی در دسترس هستند.

جنس برینگ استیل برای کاربردهای قوی که بارهای بسیار زیاد و چرخش های سریع در دقیقه ( RPM ) را تحمل می کنند و بعضی از آنها دارای ظرفیت بار شعاعی تا 30000 پوند هستند، بسیار ایده آل می باشد.
یکی دیگر از مزایای بلبرینگ های استیل دقیق بودن آن است. با این حال، بلبرینگ های استیل دارای معایبی نیز هستند.

آنها سنگین و پر سر و صدا بوده و بسته به درجه فولاد، مقاومت شیمیایی ندارند. همچنین نیاز به روغن کاری مداوم دارند در نتیجه زمان و هزینه صرف شده برای نگهداری آنها زیاد است.

استیل در محیط های مرطوب یا خیس و نمناک در معرض خوردگی است. به علاوه در کاربردهای پزشکی، خاصیت مغناطیسی آن می تواند مشکلاتی جدی ایجاد کند.

علاوه بر این، تعداد تولیدکنندگان بلبرینگ فولادی به قدری زیاد است که قیمت ها می توانند بسیار متفاوت باشند، از ارزان تا بسیار پرهزینه. این می تواند به عنوان یک مزیت یا ضرر تلقی شود.

جنس برینگ ها | برینگ ایران

بلبرینگ های استیل – برینگ ایران

بلبرینگ سرامیکی

متداول ‎ترین نوع بلبرینگ‌ ساخته‌شده با مواد سرامیکی، بلبرینگ‌ هیبریدی است که معمولاً دارای رینگ‌های استیل ضدزنگ و ساچمه‌های سرامیکی می‌باشد.

ماده سرامیکی مورد استفاده سیلیکون نیترید است. ساچمه‌های ساخته شده از این ماده تا Rc78 سختی دارند و دارای سطح بسیار صافی می‌باشند.

مواد سرامیکی باعث می شود که بلبرینگ با حفظ دمای کارکرد خنک تر و همزمان کاهش صدا و لرزش، سریع تر کار کند. بلبرینگ های سرامیکی نسبت به بلبرینگ های استیل مقاومت در برابر خوردگی ، سختی و وزن سبک تری دارند. اما از تمام بلبرینگ‌هایی از جنس فولاد ضدزنگ، گران‌تر هستند.

 از آنجا که این بلبرینگ ها غیر رسانا هستند، از آنها می توان در کاربردهای الکتریکی استفاده کرد. به علاوه، بیشتر بلبرینگ های سرامیکی می توانند در دمای حداکثر 1800 درجه فارنهایت کار کنند.

جنس برینگ ها | برینگ ایران

بلبرینگ سرامیکی – برینگ ایران

بلبرینگ های پلاستیکی

در حالی که بلبرینگ های پلاستیکی یک فناوری جدیدتر هستند، اما مزایایی دارند که توسط بلبرینگ های استیل یا سرامیکی ارائه نمی شوند.

بلبرینگ های پلاستیکی از مسیرهای غلتش کاملا پلاستیکی و یک قفسه پلاستیکی تشکیل می شوند و به طور معمول با انتخاب سه نوع ساچمه مختلف در دسترس هستند : پلاستیکی ، شیشه ای یا فولاد ضد زنگ.

جنس برینگ ها | برینگ ایران

بلبرینگ های پلاستیکی – برینگ ایران

پلاستیک ها و پلیمرهای مورد استفاده در صنعت بلبرینگ عبارتند از: نایلون، سیلیکون، نیترات، فنولیک، تفلون (PTFE)، لاستیک نیتریل.

انتخاب مواد اغلب به محیطی که از بلبرینگ در آن استفاده خواهد شد ، بستگی دارد.

بلبرینگ پلاستیکی در شرایطی که صدا و وزن بسیار حیاتی است، بهترین گزینه بوده در حالی که ساچمه های شیشه ای دارای خاصیت مغناطیسی کمتری نسبت به گلوله های ضد زنگ هستند.

ساچمه شیشه ای در صورت نیاز به محلول بدون فلز ایده آل هستند. ساچمه های فولادی ضد زنگ مقرون به صرفه ترین انتخاب هستند اما وزن آنها بیشتر از پلاستیک و شیشه است. با این حال ، در مقایسه با ساچمه های فولادی ، آنها هنوز هم یک مزیت وزن قابل توجهی دارند.

کاربرد بلبرینگ های پلاستیکی

بلبرینگ های پلاستیکی برای کاربردهایی با سرعت نرمال تا زیاد ایده آل بوده و دارای تعدادی ویژگی جذاب هستند.

به لطف ساختار پلاستیکی ، این دسته از بلبرینگ ها خاصیت خود روانکاری دارند ، در برابر خوردگی مقاوم هستند و عملکردی آرام دارند. یکی دیگر از مزایای آن سبک بودن آنهاست : در حالی که یک بلبرینگ سرامیکی تقریبا یک سوم وزن مشابه مدل استیل را دارد ، وزن یک ساچمه پلیمری از هر سه نوع وزن کمتر است.

با این حال  مواردی وجود دارد که نباید از بلبرینگ های پلاستیکی استفاده شود ، از جمله برنامه هایی با بار زیاد یا دمای طولانی مدت بیش از 300 درجه فارنهایت.

این مقاله در گروه پژوهشی شرکت آرمان روشن تجارت راد (بلبرینگ ایران) تهییه و گردآوری شده است.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر راجب بلبرینگ ها و رولبرینگ ها حتما مطلب تعریف بلبرینگ و همه چیز راجب رولبرینگ را مطالعه نمایید.

انواع لید اسکرو

جهت مشاوره و خرید انواع برینگ با مشاوران ما تماس بگیرید.

با تشکر از همراهی شما

تحریریه بلبرینگ ایران

راههای ارتباطی و تماس با برینگ ایران

فروشگاه
آدرس: تهران، خیابان امیرکبیر، کوچه ناظم‌الاطبا شمالی، پاساژ تهران، طبقه دوم، پلاک ۱۲۲
02166760983

دفتر مرکزی
آدرس: تهران، خیابان سپهبدقرنی، کوچه حقیقت طلب، پلاک ۳
۰۲۱۸۸۹۲۰۵۹۶

دریافت مشاوره سریع با مدیریت فروش

09031915592

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =