قطعات صنعتی

تفاوت بال اسکرو و لید اسکرو

تفاوت بال اسکرو و لید اسکرو | بلبرینگ ایران

بررسی تفاوت بال اسکرو و لید اسکرو

تفاوت بال اسکرو و لیداسکرو چیست؟ این سوالی است که احتمالا با شنیدن نام این دو قطعه به ذهن شما می‌رسد. هرچند وظیفه و ساختار کلی در این دو قطعه با هم مشابه است، اما به دلیل تفاوت‌های موجود در میان آن‌ها، کاربردهای متفاوتی دارند. در این مقاله از آرمان روشن تجارت راد (بلبرینگ ایران) تصمیم گرفته ایم تفاوت بال اسکرو و لید اسکرو و تفاوت لید اسکرو و بال اسکرو را بررسی کنیم تا مهندسان راحت تر بتوانند از میان این پیچ‌های انتقال نیرو بهترین گزینه را انتخاب کنند.

همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر راجب لید اسکرو حتما مطلب لید اسکرو (lead screw) چیست؟ را مطالعه نمایید.

از شما دعوت می کنیم 3 دقیقه ای تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بررسی تفاوت بال اسکرو و لید اسکرو | بلبرینگ ایران

خرید بال اسکرو و لید اسکرو درجه یک | بلبرینگ ایران

میزان تحمل بار:

برای تحمل بار در بال اسکرو از یک سری ساچمه فلزی چرخنده استفاده می‌شود؛ به همین دلیل ظرفیت حمل بار آن از لید اسکرو بیشتر است.در

لید اسکروهایی با مهره‌های پلیمری و پلاستیکی ظرفیت تحمل بار کمتری دارند و مهره‌های برنجی معمولا ظرفیت بیشتری از خود نشان می‌دهند. اما به دلیل افزایش اصطکاک مهره‌های برنجی با افزایش بار، در این موارد از بال اسکرو استفاده می‌شود.

میزان اصطکاک و بهره وری:

بهره وری لید اسکرو از بال اسکرو کمتر است!

به دلیل اینکه در زمان مونتاژ لید اسکرو عناصر کشویی (پیچ و مهره‌ها) بر خط تماس متکی هستند، اصطکاک افزایش پیدا می‌کند. این در حالی است که در بال اسکروها عوامل چرخنده (ساچمه‌ها) بر نقطه تحمل بار متکی هستند و همین موضوع اصطکاک را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.در نتیجه بهره وری لید اسکرو از بال اسکرو کمتر است!

بهره وری بال اسکروها برابر 90 درصد یا بیشتر بوده و لید اسکروها 40 تا 50 درصد بهره وری دارند. در نتیجه بال اسکرو نیاز به گشتاور موتور پایینتری هم دارد. پس شما می‌توانید با برای استفاده از این ابزارها، از موتورهای کوچک هم استفاده کنید.

دقت:

بال اسکروها معمولا می‌توانند واکنش‌های شدید را از بین ببرند؛ این در حالی است که در لید اسکروها یک واکنش شدید مانند پس زدن یا عقبگرد در میان پیچ و مهره وجود دارد. در نتیجه می‌توان گفت که دقت بال اسکرو بیشتر است؛ زیرا در آن از ساچمه‌هایی استفاده شده که قطر آن‌ها از فضای میان محل عبور پیچ و مهره بزرگتر است. از سوی دیگر بال اسکروها بر اساس استانداردهای ISO، JIS و DIN طبقه بندی شده اند که این موضوع می‌تواند انتخاب آن‌ها را ساده تر کند. برای آشنایی با نکات مهم در خرید بال اسکرو مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

میزان لقی:

 بال اسکرو به علت استفاده از ساچمه در سیستم پیچ و مهره دقت بالاتری دارد! در لید اسکرو میزان لقی مهره بدون بار، با گذشت زمان و در صورت خوردگی مهره افزایش پیدا می‌کند. اما در بال اسکرو میزان لقی همواره ثابت است و بستگی به عوامل محیطی ندارد.

دوام و ماندگاری:

میزان گرمای تولیدشده توسط یک قطعه، بستگی به سرعت و اصطکاک آن دارد. معمولا سرعت بال اسکرو و لید اسکرو با توجه به سرعت دورانی پیچ محدود می‌شود. اما تفاوت بال اسکرو و لید اسکرو از نظر اصطکاک، باعث می‌شود که میزان گرمای تولیدشده توسط آن‌ها هم متفاوت باشد. در این مورد هم بال اسکرو گرمای کمتری تولید می‌کند و در نتیجه مقاومت بیشتری خواهد داشت.

به این تریب می‌توان که طول عمر بال اسکرو هم بیشتر است!

خاصیت قفل شوندگی:

پیچ های لید اسکرو به دلیل انحنای دنده ها دارای خاصیت خودقفل شوندگی اند در حالیکه بال اسکرو فاقد این قابلیت است.

تفاوت بال اسکرو و لید اسکرو | بلبرینگ ایران

آشنایی با تفاوت ویژگی های بال اسکرو و لید اسکرو

این مقاله در گروه پژوهشی شرکت آرمان روشن تجارت راد (بلبرینگ ایران)  تهیه و گردآوری شده است.

بهترین شرکت وارد کننده انواع قطعات صنعتی | بلبرینگ ایران

خرید قطعات صنعتی باکیفیت در بلبرینگ ایران

جهت مشاوره و خرید محصولات با مشاوران ما تماس بگیرید.

با تشکر از همراهی شما

تحریریه بلبرینگ ایران

راههای ارتباطی و تماس با برینگ ایران

فروشگاه
آدرس: تهران، خیابان امیرکبیر، کوچه ناظم‌الاطبا شمالی، پاساژ تهران، طبقه دوم، پلاک ۱۲۲
02166760983

دفتر مرکزی
آدرس: تهران، خیابان سپهبدقرنی، کوچه حقیقت طلب، پلاک ۳
۰۲۱۸۸۹۲۰۵۹۶

دریافت مشاوره سریع با مدیریت فروش

09031915592

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − چهار =