محصولات صنعتی

تسمه و انواع آن

برترین تسمه و انواع آن | بلبرینگ ایران

نقد و بررسی تسمه و انواع آن

تسمه و انواع آن : تسمه‌ ها یکی از قطعات پرکاربرد و از بخش‌های اصلی ماشین‌ آلات، دستگاه‌ های صنعتی و کارخانه‌ها هستند. این محصول کاربردی به دلیل قابلیت انعطاف و شکل‌پذیری بالا در ابعاد و اندازه‌ های مختلف طراحی و تولید شده است. بدین منظور با توجه‌ به محل قرارگیری، نحوه و میزان مصرف انواع تسمه‌ ها را با جنس‌ های مختلفی تولید می‌کنند.

ازآنجایی‌که میزان تنش، سرعت دستگاه‌ها و همچنین حرارت حاکم در محیط بسیار حائز اهمیت است؛ می‌بایست آلیاژ تسمه‌ ها به‌گونه‌ای باشد تا بتواند در این شرایط استقامت لازم و کیفیت مناسبی داشته باشد.

طراحی و ساخت انواع تسمه‌ های صنعتی نیز از این قانون تبعیت می‌ کنند. به‌ طوری‌ که قبل از تولید، تمامی محاسبات و بررسی لازم را انجام می‌ دهند و پس از آن با آزمایش تسمه‌ های تولید شده از نحوه عملکرد و کیفیت آنها مطمئن می‌ شوند. زمانی از این قطعه استفاده می‌شود که بخواهیم بین چند شفت، انرژی مورد نظر خودمان را انتقال دهیم.
تسمه صنعتی برحسب میزان قدرت و فاصل دو محور موتور به هفت نوع تقسیم می‌ شوند:
تخت، گرد، تسمه چند شیار، تسمه آجدار می باشد.

لطفا برای مطالعه مطلب ذیل، چند دقیقه ای با ما همراه باشید!

تسمه های تخت (Flat belts)

از جمله قدیمی ترین تسمه و انواع آن که برای انتقال حرکت و توان مورد استفاده اند، تسمه های تخت می باشد. این تسمه ها در فرایند مونتاژ، نیاز به اعمال کشش زیادی داشته که منجر به اعمال بارهای بسیار قوی می گردد. همچنین به دلیل صاف بودن سطوح، امکان سرخوردن آن روی پولی‌های ساده وجود دارد.

 

بهترین تسمه های تخت در ایران | بلبرینگ ایران

شرکت وارد کننده بهترین تسمه های تخت در برند های معروف دنیا | بلبرینگ ایران

تسمه های گرد (round belts)

این دسته محصولات شامل تسمه‌هایی با سطح مقطع دایره‌ای شکل هستند. این نوع از تسمه برای اجرا در پولی‌هایی با شیارهای  v شکل با زاویه ۶۰ درجه طراحی شده اند. تسمه‌های گرد فقط در موقعیت‌هایی که گشتاور نسبتاً پایین است استفاده می گردد. این گروه از تسمه ها، در طول ‌ها و اندازه‌ های مختلف تولید می‌ شوند.

برترین تسمه های گرد مدرن | بلبرینگ ایران

تولید کننده تسمه های گرد با بیش از 40 سال سابقه | بلبرینگ ایران

 

تسمه های Vشکل (ذوزنقه‌ای)  (v-belts)

این تسمه که هم به عنوان تسمه v و هم به عنوان طناب گوه شناخته می‌شود، دارای سطح مقطع ذوزنقه‌ای شکل می باشد. این گروه از تسمه ها، معایبی از جمله لغزش و هم ترازی در تسمه های تخت را حل می کنند. تسمه‌های v شکل بهترین ترکیب از کشش، سرعت حرکت، بار اعمالی به یاتاقان‌ها و عمر طولانی را فراهم می‌کنند. این تسمه‌ها به خاطر ضخامت بیشترشان نسبت به تسمه‌های تخت، نیاز به پولی‌های بزرگتری دارند و دارای طول‌های قابل تنظیم با قابلیت جداسازی قطعات و متعلقات در هنگام لزوم می باشد.

تسمه های V شکل (ذوزنقه‌ای) با کیفیت | بلبرینگ ایران

بهترین تسمه های V شکل با قیمت مناسب | بلبرینگ ایران

برای بدست آوردن قدرت بالای مورد نیاز، ۲ یا چند تسمه ذوزنقه‌ای را در آرایشی به نام multi-v در کنار یکدیگر به هم متصل می‌کنند که در پولی‌های چند شیار، قابل اجرا می ‌باشند.

تولید و ساخت تسمه ذوذنقه ای با استفاده از تجهیزات مدرن | بلبرینگ ایران

کارخانه تسمه های وی شکل در ایران | بلبرینگ اران

تسمه های چند شیار (multi-groove belts)

در ادامه مطلب تسمه و انواع آن این تسمه معمولاً از ۵ یا ۶ تسمه V شکل در کنار یکدیگر ساخته می‌شود. به همین خاطر برای همان سطح دیسک، تسمه نازکتری نسبت به ذوزنقه‌ای به ما می دهد که باعث انعطاف پذیری بیشتر تسمه می‌شود. در اینجا کاهش اثرات حرارت بر روی تسمه باعث افزایش و بهبود عملکرد آن می گردد. این امر موجب کاهش دمای کارکرد و افزایش طول عمر تسمه در حین بهره برداری می گردد.

از تسمه‌های چند شیار برای انتقال قدرت در مجموعه های بسیار بزرگ استفاده می‌شود.

بهترین مرکز ساخت تسمه های چند شیار | بلبرینگ ایران

برترین شرکت تسمه های چند شیار با کیفیت | بلبرینگ ایران

تسمه های آجدار (ribbed belts)

تسمه آجدار، تسمۀ انتقال قدرتی است که شامل شیارهای طولانی می‌باشد. این تسمه، ترکیبی از تسمه مسطح و تسمه v شکل است. این تسمه در کمپرسور، دوچرخۀ تناسب اندام، ماشین‌آلات کشاورزی، میکسر، مواد غذایی، ماشین لباسشویی، ماشین چمن‌زنی و … استفاده می‌شود.

بزرگ ترین تولید کننده تسمه آجدار در تهران | بلبرینگ ایران

خرید تسمه آجدار با تخفیف در بلبرینگ ایران

تسمه های تایمینگ (timing belts)

تسمه های تایمینگ با نام‌های دیگری از جمله ” تسمه دندانه‌دار”، ” تسمه همزمان” و ” تسمه تایم” نیز شناخته می‌شود. این تسمه دارای دندانه هایی با پروفیل (شکل) مشخص و دقیق بوده که آنرا با پولی دندانه‌دار (پولی تایمینگ) مناسب تطبیق می‌دهند تا هنگامی که به درستی رگلاژ گردید، بعد از آن هیچ لغزشی نداشته باشد و در سرعت ثابت عمل کند.

بیشتر در موتور ماشین به منظور زمان بندی سوپاپ ها و نحوه سوخت و ساز موتور استفاده می‌ شود. به عبارتی وسیله ارتباطی بین میل لنگ و میل بادامک، تسمه تایمینگ است.

خرید تسمه تایم با کیفیت | بلبرینگ ایران

تسمه های تایمینگ با قیمت مناسب در تهران | بلبرینگ ایران

تسمه قابل تنظیم پیوندی (Link belt)

از جدیدترین تسمه صنعتی میتوان به تسمه های قابل تنظیم پیوندی نام برد. تسمه پیوندی یک نوع تسمه صنعتی خاص است که از تعداد زیادی پیوند و حلقه جداگانه تشکیل شده است. این پیوندها را می توان در صورت نیاز برای تغییر طول تسمه، متصل و جدا کرد. پیوندها معمولاً از پلی اورتان ساخته می شوند و توسط پارچه پلی استر بافته شده چند لایه تقویت می شوند.

تسمه های پیوندی دارای ویژگی هایی مشابه تسمه های بی پایان هستند و برای عملکرد نیازی به پولی یا قرقره خاصی ندارند. آنها قدرت و سرعت یکسانی با تسمه های بی پایان با اندازه مشابه دارند. نصب آنها آسان و سریع است زیرا دستگاه نیازی به جداسازی ندارد.

بهترین تسمه قابل تنظیم پیوندی وارداتی | بلبرینگ ایران

شرکت وارد کننده تسمه های خود تنظیم در ایران | بلبرینگ ایران

این مقاله در گروه پژوهشی شرکت آرمان روشن تجارت راد (بلبرینگ ایران)  تهیه و گردآوری شده است.

 

بهترین شرکت وارد کننده انواع قطعات صنعتی | بلبرینگ ایران

خرید قطعات صنعتی باکیفیت در بلبرینگ ایران

جهت مشاوره و خرید انواع بیرینگ با مشاوران ما تماس بگیرید.

با تشکر از همراهی شما

تحریریه بلبرینگ ایران

راههای ارتباطی و تماس با برینگ ایران

فروشگاه
آدرس: تهران، خیابان امیرکبیر، کوچه ناظم‌الاطبا شمالی، پاساژ تهران، طبقه دوم، پلاک ۱۲۲
02166760983

دفتر مرکزی
آدرس: تهران، خیابان سپهبدقرنی، کوچه حقیقت طلب، پلاک ۳
۰۲۱۸۸۹۲۰۵۹۶

دریافت مشاوره سریع با مدیریت فروش

09031915592

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =