قطعات صنعتی, معرفی برند

معرفی برند SKF

معرفی برند خوب SKF | بلبرینگ ایران

توضیحات معرفی برند SKF

بلبرینگ از جمله محصولات فنی خاص است که کیفیت آن به دلیل کاربرد گسترده اش در صنایع حساس، شرط اصلی و مهم در استفاده از آن می باشد. در بین تولیدکنندگان بلبرینگ و محصولات مشابه آن، در رابطه با معرفی برند SKF بهتر است بگویم این برند به علت برخورداری از محصولات با استاندارد بین المللی و درجه کیفیت بالا مشتریان بسیاری از صنایع بزرگ و مطرح دنیا همچون خودرو سازی، هواپیما سازی، صنایع فولاد سازی و … را به خود جذب کرده است.

لطفاً 3 دقیقه ای جهت مطالعه محتوای پیش رو با ما همراه باشید!

تأسیس بلبرینگ SKF

در راستای معرفی برند SKF باید بگویم سال 1900 یک مهندس تعمیرات  به نام آقای استوان وینگواست مشکلات زیادی در بلبرینگ های شیار دار و زاویه های آنها احساس می کرد. حرارت بیش از اندازه ای که این قطعه در زمان کار در دستگاه پیدا می کرد سبب از کار افتادن ماشین آلات می شد . بنابراین، او بلبرینگی را طراحی نمود که به نام بلبرینگ خود تنظیم معروف است. او در ابتدا آن را روی ماشین های نساجی امتحان کرد. پس از آن، مخفف نام خود را بر روی محصولی که طراحی کرده بود قرار داد. هم اکنون بلبرینگ SKF جزء یکی از باکیفیت ترین و گران قیمت ترین بلبرینگ های بازار جهانی می باشد. تولیدات شرکت SKF علاوه بر بلبرینگ در زمینه تولید انواع یاتاقان‌ها، سامانه‌های روانکاری، محصولات تعمیر و نگهداری، ابزارهای مکاترونیک، تجهیزات شبکه‌های انتقال برق و خدمات مرتبط آن‌ها، فعالیت می‌کند.

اولین سازنده قطعات بلبرینگ گران قیمت SKF | بلبرینگ ایران

Axel Carlander، بنیان گذار SKF | بلبرینگ ایران

برترین تولید کننده انواع بلبرینگ های ملزم صنایع | بلبرینگ ایران

Sven Wingqvist بنیان گذار SKF | بلبرینگ ایران

بلبرینگ SKF ساخت چه کشوری است؟

بلبرینگ  SKF ساخت کشور سوئد است که در ایران نیاز های فنی صنایع مختلف را به خوبی برآورده کرده است. شرکت اصلی تولید کننده بلبرینگ SKF  در شهر گوتنبرگ سوئد واقع شده است و در کشورهای مختلف جهان 100 شعبه دارد. تمامی نمایندگی های تولید این قطعه در سراسر دنیا موظف هستند از استانداردهای تعیین شده برای تولید بلبرینگ و رولبرینگ برای تولیدات خود استفاده کنند. بلبرینگ‌هایی که ساخت کشور سوئد هستند بر روی آن‌ها عبارت made in Sweden درج‌شده است  و بلبرینگ‌هایی که در کشور مقصد تولید می‌شوند به نام همان کشور برچسب می‌خورند. درنتیجه اگر پشت جعبه بلبرینگ SKF نام کشور دیگری درج‌شده باشد این به معنای تقلبی بودن آن نیست.

در کشورما بلبرینگ‌های تولید شرکت بلبرینگ SKF اکثرا از سه کشور بزرگ ایتالیا، آلمان و سوئد در بازار موجود هستند.

این برند با ارائه یک کاتالوگ تخصصی در مورد محصولات خود مانع از ارائه محصولات بی کیفیت با همین نام شده است.

مرکز برترین قطعه صنعتی دنیا | بلبرینگ ایران

اولین دفتر مرکزی SKF در آلمان- 2012 | بلبرینگ ایران

بلبرینگ های SKF

« تنها زمین بدون نیاز به محصولات SKF میچرخد.»
بهتر است بدانید این شعار شرکت بلبرینگ SKF برای معرفی برند SKF که در بیش از ۴۰ زمینه ی صنعتی و در دامنه ی گسترده به تولید انبوه محصولات با کیفیت با استاندارد بالاتر از استاندارد جهانی می پردازد و محصولات خود را به بیش از ۱۳۰ کشور دنیا عرضه میدارد و به تولید انواع بلبرینگ ، رولبرینگ و یاتاقان می پردازد .

این شرکت یکی از قدیمی ترین و معتبرترین شرکت های تولید کننده ی این محصول می باشد که در دنیا، به عنوان یکی از پایه های تولید بلبرینگ در جهان شناخته میشود. محصولات SKF دارای ویژگی های خاصی مانند: طول عمر بسیار، حداقل اصطحکاک و حرارت ، بالا بودن مقاومت سایشی ساچمه ها ، رینگ و گریس و تعلیق مناسب بارهای محوری ، شعاعی و ترکیبی می باشد.

این شرکت مانند دیگر شرکت های موفق دنیا تلاش نموده است تا تنوع محصولات خود را بیشتر کرده تا نیاز مشتریان به یاتاقان ها و انواع برینگ ها را به خوبی پاسخ دهد.

 بلبرینگ شیار عمیق SKF

شیار عمیق های ( اس کا اف ) معمولا بصورت ساده و یا مدل آب بند می باشد . در تک ردیفه های شیار عمیق ( اس کا اف ) روی رینگها شیارهایی به منظور قرار گیری ساچمه ها وجود دارد . هرچه این شیارها عمیق تر باشد باعث افزایش تحمل ظرفیت بار شعاعی میشود اما ظرفیت تحمل بار محوری محدود می شود . برینگ های شیار عمیق ( اس کا اف ) با جنس استیل ضد زنگ ارائه می شوند و در صنایع غذایی و بهداشتی کاربرد دارند و ظرفیت تحمل بارشان نسبت به استیل کروم کمتر است.

رینگهای شیارعمیق دو ردیفه

رینگهای شیارعمیق دو ردیفه تولید این شرکت برای تحمل بالای بارهای سنگین مناسب می باشد و قطر داخلی و خارجی آن یکسان و ارتفاع آن بیشتر است.  ویژگی های بلبرینگ شیارعمیق اس کا اف شامل طراحی بهینه اصطحکاک کم، ارتعاش کم و کارکرد بدون صدا، ظرفیت تحمل بار شعاعی و محوری، دارا بودن مقاومت بالا در برابر بار و حرارت زیاد، تنوع سایز، قیمت مناسب، قابلیت کارکرد در سرعت های بالا می باشد.

بلبرینگ SKF چیست؟

بلبرینگ های شیارعمیق پرکاربردترین نوع بلبرینگ و دارای اصطحکاک کم هستند و برای سر و صدا و ارتعاش کم بهینه شده اند که سرعت چرخش بالایی را فراهم می کند. کاتالوگ بلبرینگ SKF شامل طیف وسیعی از طرح ها، انواع و اندازه بلبرینگ های شیار عمیق می باشد.

درباره بلبرینگ شیار عمیق SKF و مزایای آن | بلبرینگ ایران

آشنایی با ویژگی های مثبت سرعت چرخش بالای بلبرینگ های SKF | بلبرینگ ایران

بلبرینگ تماس زاویه ای SKF

در زمینه معرفی برند SKF بلبرینگ تماس زاویه ای ( اس کا اف ) در دو مدل تماس زاویه ای دوردیفه و تماس زاویه ای چهار نقطه تولید می گردد . این بلبرینگ ها با رینگ های داخلی و خارجی نسبت به یکدیگر در جهت محور دارای زاویه هستند و برای جابجایی بارهای ترکیبی طراحی میشوند که توانایی تحمل بارهای شعاعی و محوری را به صورت همزمان دارند . انواع برینگ های ( اس کا اف ) شامل تماس زاویه ای تک ردیفه، تماس زاویه ای دو ردیفه و تماس زاویه ای با چهار نقطه ی تماس است.

بلبرینگ تماس زاویه ای SKF | بلبرینگ ایران

بلبرینگ تماس زاویه ای چهار نقطه ای SKF | بلبرینگ ایران

 بلبرینگ کف گرد SKF

این نوع از برینگها قابلیت دمونتاژ دارند و به راحتی مونتاژ میشوند و دارای قابلیت تحمل بار محوری هستند . کف گردها در سه نوع ارائه می شوند:

  1. کف گرد یک طرفه که برای تحمل بار و موقعیت دهی یک طرفه شفت مناسب است ونباید تحت نیروی شعاعی قرار بگیرد.
  2. کف گرد یک طرفه با واشر محفظه ی کروی و واشر نگهدارنده که قابل دمونتاژ شدن است و قابلیت نصب ساده را دارد.

کف گرد دو طرفه قادر به موقعیت دهی محوری شافت و تحمل بار محوری از دو طرف است و مثل یک ردیفه ها نباید تحت فشار بار شعاعی قرار بگیرد ونیز قابل تفکیک شدن است. جنس قفسه ی بلبرینگ کف گرد از فولاد پرس شده ، برنج ماشین کاری شده و فولاد ماشین کاری شده است.

بهترین بلبرینگ کف گرد SKF | بلبرینگ ایران

بلبرینگ کف گرد یک طرفه با تحمل بار شعاعی | بلبرینگ ایران

 بلبرینگ خود تنظیم SKF

این قطعه با پسوند E تصحیح شده ی نوع قبلی برینگ های خود تنظیم میباشد که دارای ظرفیت تحمل باربیشتر نسبت به انواع استاندارد قبلی خود است پس این نوع از خود تنظیم ها نسبت به نوع ساده ی قبلی خود میتواند بار بیشتری را تحمل کند . انواع برینگ خود تنظیم بر اساس طرح و اندازه شامل:برینگ خود تنظیم نوع ساده ( بدون کاسه نمد دار )، برینگ های خود تنظیم با کاسه نمد در دو طرف، بلبرینگ و برینگهای خود تنظیم بوش بلند است.

محدوده ی حرارتی انواع کاسه نمد دار بین ۴۰-  تا ۱۲۰+ درجه سانتیگراد می باشد .

برترین قطعه بلبرینگ خود تنظیم SKF | بلبرینگ ایران

خرید قطعه بلبرینگ ساده | بلبرینگ ایران

 بلبرینگ سوزنی SKF

با گسترش تعداد ماشین آلات مختلف هزینه لازم جهت تولید محصولات بیشتر میشود و صرف اقتصادی برای شروع کار دیگر وجود ندارد.
از این رو باید برای تجهیزات مکانیکی و چرخشی خود در ماشین آلات مختلف از رولبرینگ های سوزنی مطلوب استفاده کنید تا سرعت کار افزایش پیدا کند.

خرید بلبرینگ SKF یکی از این موارد بوده که سوزن های موجود در رول اصلی دارای کیفیت مرغوب بوده و از سطح اصطحکاک کمتری نسبت به دیگر برندها برخوردار می باشد که علت آن هم در طراحی جدید این محصول می باشد.
از این رو مدل های مختلفی از رولبرینگ سوزنی موجود می باشد که هر یک مشخصه خاص خود را دارا است.
اگر قصد دارید سرعت کار به طور قابل ملاحظه ای بالا برود یا میزان مانوردهی مطلوب و خوبی شامل شود باید مدلی از بلبرینگ SKF نوع سوزنی را انتخاب کنید که در رول آن تعداد سوزن ها بیشتر باشد.

زیرا سطح تماسی با قطعه بیشتر میشود در نتیجه مانور دهی را با سرعت بالاتری انجام می دهد.
اما عیبی که این نوع رولبرینگ با تعداد بالاتر سوزن ایجاد می کند این است که به دلیل افزایش سطح تماس میزان نیروی مقاوم بیشتر می شود و باعث تولید گرما است.
ولی در این مورد هم تا حد بسیار زیادی مانع از تولید اصطحکاک و گرمای زیاد است، که تمامی این موارد در آزمایشگاه به خوبی تست میشود. رولبرینگ های سوزنی موجود در این برند با توجه به نوع کار به انواع تک ردیفه، دو ردیفه، مفصلی و … تقسیم می شوند.

مهم ترین نکته در ارتباط با خرید این قطعه پرکاربرد این است که اگر می خواهید طول عمر قطعه در هنگام کار مستمر زیاد گردد حتما بر طبق یک برنامه مشخص ساچمه های آن را گریس کاری نمایید.
زیرا با قرار گیری گریس بر روی ساچمه و هولدر، دوام پذیری قطعه افزایش پیدا کرده و موجب صدای تولیدی کم به همراه کاهش اصطحکاک و گرما می شود.

بلبرینگ سوزنی SKF و مزایای ان | بلبرینگ ایران

فواید استفاده از بلبرینگ سوزنی SKF | بلبرینگ ایران

بلبرینگ های ضد لرزش SKF

از عوامل مهم در معرفی برند SKF  باید آگاه باشید. تمامی اجناس در تولید قطعات از فولاد ضد زنگ ساخته می شود. همچنین در تولید و فرآوری فلزات برای تهیه قطعات صنعتی از سیستم های پیشرفته ای حرارت دهی ماستفاده می گردد.
در نتیجه مقاومت و استحکام قطعه افزایش پیدا کند و در مواجه با فشار زیاد دچار فروپاشی و شکست نشوند.

به منظور جلوگیری از لرزش و سر و صدای زیاد، پوشش مناسبی بر روی قطعات ایجاد میشود.
تا بتواند عوامل غیر مطلوب موجود را به مقدار زیادی کاهش دهد.
از این رو بلبرینگ ضد لرزش SKF با بالاترین کیفیت در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت و منجر به حرکت نرم و روان می گردد.

به جهت نگرانی های مرتبط با عوامل زیست محیطی در صنایع و پیشرفت زیاد در تمامی حوزه های صنعتی، برند SKF چرخشی ایمن و روان بدون وجود صدا را برای مشتریان مهیا خواهد کرد.
موارد کاربرد بلبرینگ ضد لرزشSKF  بسیار زیاد بوده که از جمله آن  می توان به استفاده آن در قطار های برقی، اتوبوس، موتور سیکلت، تجهیزات تصفیه آب، توربین های بادی و …. اشاره نمود.

معرفی برند SKF خطرات حاصل از لرزش بلبرینگ SKF

هر چقدر میزان لرزش و ارتعاشات بلبرینگ در حین کار بیشتر باشد، دوام پذیری قطعه کاهش یافته و سر و صدای زیادی در محیط کار ایجاد می کند.
علت بروز این مشکل، عدم صاف بودن حلقه و ساچمه های داخلی آن است که این ناهماهنگی باعث بروز لرزش و صدا خواهد شد.
زیرا نواقص موجود باعث حرکت ساچمه به صورت شعاعی می شود و همین عامل باعث بروز لرزش است.
همچنین با شناسایی چندین پارامتر می توانید تعداد ارتعاشات هر بلبرینگ را در زمان مشخص شده تعیین کرده.
بعد از بروز اولین آسیب از بلبرینگ طول عمر آن را تخمین بزنید. یکی از این پارامترها جابجایی اوج می باشد که حد فاصل بین ارتعاش بالا و پایین است.

لرزش صفحه خارجی بلبرینگ

زمانی که صفحه خارجی بلبرینگ در حین کار دچار لرزش می شود به اندازه یک مقدار معین به سمت بالا و به همین مقدار به سمت پایین می رود و دوباره به نقطه آغازین خود می رسد.
دومین پارامتر چرخه لرزش است و مقدار زمانی است که بلبرینگ از نقطه شروع به اوج و سپس به نقطه پایین و دوباره به نقطه آغازین می رسد. که در هنگام کار بر حسب سرعت چرخش این سیکل به طور متناوب تکرار می شود و پس از مدت زمان نامشخص دچار خرابی بلبرینگ خواهد شد.

اما این مورد تنها عامل ایجاد لرزش در یاتاقان ها نبوده و عوامل محیطی دیگر نیز برای آن وجود دارد.
مثلا اگر دستگاه های دیگر که دارای لرزش و تکانه بالایی باشد در کنار دستگاهی که بلبرینگ بر روی آن متصل است قرار گیرد.
لرزش دستگاه های مجاور می تواند بلبرینگ را دچار لرزش ناخواسته کند.
از عوامل مخرب لرزش بلبرینگ می توان به خستگی بلبرینگ و زودتر خراب شدن آن اشاره نمود.
همچنین بلبرینگ های کوچکتر هم به دلیل ساختار ضعیف و تحریف حلقه و بکارگیری شفت ضعیف قطعا دچار ارتعاشات زیادی خواهد شد.
که حتما باید برای آن راه چاره ای اندیشیده شود.

اما بلبرینگ ضد لرزش SKF همراه تکنولوژی های جدید میتواند لرزش در بلبرینگ ها را به راحتی در سرعت های بالا از بین ببرد.

قیمت خرید و فروش بلبرینگ SKF با توجه به کیفیت آن

یکی از مهم ترین موارد در معرفی برند SKF شرکت بلبرینگ SKF برای تولید بلبرینگ‌های خود از آخرین فنّاوری‌های روز دنیا استفاده می‌کند و به همین دلیل محصولات این شرکت کیفیت بالایی دارند. همچنین این شرکت دارای پشتیبانی فوق‌العاده بالایی است.
به همین خاطر SKF جایگاه برتری بین شرکت های مشابه خود در دنیا دارد.

حتی در کشور ایران برندهای بلبرینگ SKF با شماره فنی‌های مختلف در بازار موجود می‌باشد.

با وجود اینکه در چندسال اخیر برندهای گوناگون از شرکت‌های مختلف وارد بازار ایران میشود.
اما کیفیت بالای بلبرینگ skf باعث میشود که این بلبرینگ همچنان مشتریان خود را داشته باشد.

نحوه ی شناسایی محصولات SKF اصلی از تقلبی آن

موارد زیر برای تشخیص کالای اصل SKF از تقلبی آن به عنوان راهکار ارائه می شوند:

  1. چک کردن بارکد روی جعبه بلبرینگ در سایت
  2. فونت آرم روی محصول SKF
  3. خاصیت چکش خواری
  4. گریس و نگهدارنده
  5. تست آنالیز متریال
  6. راهنمایی گرفتن از کارشناسان با تجربه
  7. بررسی آرم مخصوص روی محصولات SKF
  8. شناخت جعبه ی مخصوص شرکت و وکیوم آن

نکات مهمی که در خرید بلبرینگ SKF باید مدنظر قرار دهید

  1. بلبرینگ اصلی  به جز در کشور سوئد، در کشورهای آلمان، ایتالیا ، فرانسه، آرژانتین، ایتالیا و مالزی نیز تولید می شود.
  2. قیمت همه محصولات در تمام کشورهایی که نمایندگی SKF را دارند یکسان است.
  3. کیفیت محصول در تمامی نمایندگی های آن یکسان است.
  4. عبارت Made In Sweden بر روی تمام محصولات حک شده است.
  5. اگر بر روی محصول نام کشور دیگری درج شود نشان دهنده این است که محصول موردنظر اصل نیست و از نمونه های تقلبی موجود در بازار می باشد.
  6. به همراه محصولات، کاتالوگ آن نیز ارائه می گردد.

بزرگ‌ترین بلبرینگ SKF

جالب است بدانید که بزرگ‌ترین بلبرینگ جهان تا به امروز توسط شرکت SKF تولید شده است که سرعت بلبرینگ های این شرکت در زبان زد می باشد.

این بلبرینگ استوانه‌ای و دارای آب‌بند می‌باشد. اندازه این بلبرینگ، ازنظر ارتفاع 515 میلی‌متر و قطر داخلی 900 و قطر خارجی 1420 میلی‌متر است.

شرکت  SKF برای ساخت این بلبرینگ بزرگ در یک معدن بزرگ مس چیزی در حدود 6 ماه زمان صرف کرده است. همچنین وزن این بلبرینگ سه تن است و در مقایسه با بلبرینگ بزرگ srb 241/900  سه برابر سبک‌تر می باشد.

با تشکر از همراهی شما

تحریریه بلبرینگ ایران

راههای ارتباطی و تماس با برینگ ایران

فروشگاه
آدرس: تهران، خیابان امیرکبیر، کوچه ناظم‌الاطبا شمالی، پاساژ تهران، طبقه دوم، پلاک ۱۲۲
02166760983

دفتر مرکزی
آدرس: تهران، خیابان سپهبدقرنی، کوچه حقیقت طلب، پلاک ۳
۰۲۱۸۸۹۲۰۵۹۶

دریافت مشاوره سریع با مدیریت فروش

09031915592

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + بیست =