بلبرینگ, محصولات صنعتی

بلبرینگ مینیاتوری چیست و چه کاربردی دارد؟

تمامی بلبرینگ های مینیاتوری و کاربرد آن ها | بلبرینگ ایران

توضیحات بلبرینگ مینیاتوری چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از انواع بلبرینگ ها، بلبرینگ مینیاتوری است. ابعاد این بلبرینگ خیلی کوچک بوده و برای سرعت‌های بالا مناسب هستند. حال می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که بلبرینگ مینیاتوری چیست و چه کاربردی دارد؟ به صورت مختصر بلبرینگ های مینیاتوری به بلبرینگ سایز کوچک و یا ریز معروف هستند که تنها چند شرکت سرشناس دنیا آن‌ها را تولید می‌کنند. جهت اطلاع از قیمت و یا خرید بلبرینگ مینیاتوری با کارشناسان ما تماس بگیرید.

لطفاً 3 دقیقه ای جهت مطالعه محتوای پیش رو با ما همراه باشید!

بلبرینگ مینیاتوری:

بلبرینگ های مینیاتوری از انواع بلبرینگ های شیار عمیق هستند که ابعاد بسیار کوچکی دارند این بلبرینگ‌ها از سایز ۵/۱ میلی­متر تا ۹ میلی­متر تولید می­ شوند.

این بلبرینگ ها غالبا در صنایع حساس به کار برده می شوند. این بلبرینگ ها دارای محور نازک و فضای کم هستند. همچنین این نوع بلبرینگ در سرعت‌های خیلی بالا دوران بسیار خوبی دارد.

کاربرد بلبرینگ‌های مینیاتوری

در ادامه توضیحات بلبرینگ مینیاتوری چیست و چه کاربردی دارد؟ باید گفت بلبرینگ‌های مینیاتوری دارای قیمت بسیار بالایی هستند ولی به دلیل کیفیت بالایی که در کارکرد دارند مورد استقبال در صنایع خاص و صنایع پزشکی، صنایع گازی، دستگاه های اندازه گیری و …  هستند. این قطعه دارای دقت بسیار بالا، عمر بهینه و دوام طولانی و سرعت بسیار بالا برای موارد خاص است.

از نمونه دستگاه­ هایی که از بلبرینگ مینیاتوری در آن‌ها استفاده می­شود ژیروسکوپ‌ها، دستگاه هواسنج، گیربکس‌های مینیاتوری و بسیاری موارد دیگر است. سریع‌ ترین نوع بلبرینگ مینیاتوری در مته دندانپزشکی به کار برده می­شود.

شرکت بزرگ تولید بلبرینگ های مینیاتوری با دقت بالا | بلبرینگ ایران

انواع بلبرینگ های مینیاتوری با سطح کیفی بالا همراه با بهترین قیمت ها | بلبرینگ ایران

کشورهای تولید کننده بلبرینگ مینیاتوری:

تولید این‌گونه از بلبرینگ‌ها نیاز به تکنولوژی و دستگاه ­های خاصی دارد. شرکت های ژاپنی و چینی و آلمانی تولید کننده ی انواع بلبرینگ های مینیاتوری و بلبرینگ های کوچک هستند.

شرکت های محدودی در زمینه ساخت بلبرینگ مینیاتوری فعالیت میکنند یکی از این شرکت های معتبر شرکت Minebea Group Company است که در حدود 60 درصد از بازار بلبرینگ های میناتوری را در اختیار دارد. این شرکت بلبرینگ های خود را با نام تجاری MB عرضه میکند و دفتر مرکزی در دیترویت در ایالت میشیگان است. این شرکت از سال 1968 میلادی در زمین های صنعتی فعال است.

همچنین شرکت EZO و شرکت NSK از جمله برترین تولیدکنندگان انواع بلبرینگ‌های مینیاتوری هستند.

جنس بلبرینگ های مینیاتوری:

بیشتر افرادی که به دنبال پاسخ بلبرینگ مینیاتوری چیست و چه کاربردی دارد؟ هستند حتما یکی از سوالاتشان جنس این بلبرینگ ها میباشد. جنس مورد استفاده در بدنه بلبرینگ های مینیاتوری از آلیاژ SAE 52100 chrome  steel  یا 6 DIN 100C می باشد که یک فولاد کم آلیاژ کروم دار است و درصد عناصر آلیاژی آن به صورت تقریبی 2 درصد کروم و 0.5 درصد منگنز است.

تکنولوژی بکار رفته در ساخت بلبرینگ های مینیاتوری بسیار پیشرفته است به همین علت شرکت های محدودی در سطح جهانی هستند که در زمینه ساخت بلبرینگ های مینیاتوری فعالیت می کنند.
بلبرینگ های مینیاتوری در انواع مختلف ساخته می شوند برخی از این انواع، لبه دار و استیل است که هر کدام در محل مناسبی بکار گرفته می شود. در جاهایی که نیاز به سرعت بیشتر است از نوع سرامیکی آن استفاده می گردد.

این مقاله در گروه پژوهشی شرکت آرمان روشن تجارت راد (بلبرینگ ایران) تهیه و گردآوری شده است.

بهترین شرکت وارد کننده انواع قطعات صنعتی | بلبرینگ ایران

خرید قطعات صنعتی باکیفیت در بلبرینگ ایران

جهت مشاوره و خرید انواع بیرینگ با مشاوران ما تماس بگیرید.

با تشکر از همراهی شما

تحریریه بلبرینگ ایران

راههای ارتباطی و تماس با برینگ ایران

فروشگاه
آدرس: تهران، خیابان امیرکبیر، کوچه ناظم‌الاطبا شمالی، پاساژ تهران، طبقه دوم، پلاک ۱۲۲
02166760983

دفتر مرکزی
آدرس: تهران، خیابان سپهبدقرنی، کوچه حقیقت طلب، پلاک ۳
۰۲۱۸۸۹۲۰۵۹۶

دریافت مشاوره سریع با مدیریت فروش

09031915592

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =